Servis výtahů


Provoz každého výtahu je podmíněn zajištěním servisní služby a pravidelnými revizemi. Provádíme servis všech typů osobních i nákladních výtahů v obytných i komerčních objektech. Servisní služby poskytujeme na základě smlouvy.

Popis jednotlivých činností:


  • Běžné opravy

    Stroj – seřízení brzdy, mechaniky kopírky, odkláněcí kladky, odstranění netěsnosti skříně, doplnění stroje chybějícími drobnými díly.
    Elektrické přístroje a instalace – vyčistění a seřízení všech přístrojů a dotažení všech spojů rozvaděče a el. vedení.
    Elektromotor – seřízení motoru, kontrola spojů a el. přívodů a měření izolačního odporu.
    Šachetní dveře – seřízení dveří na místě, opravy a vyčistění tlačítek, přivolávačů a signálek, seřízení dveřních uzávěrek a spínačů.
    Klec – seřízení pohonu samočinných dveří, seřízení vodících kladek a čelistí, seřízení vážení klece, seřízení a vyčištění všech spínačů, kontaktů a tlačítek.
    Vyvažování závaží – seřízení vodících kladek a čelistí, seřízení nosných prostředků.
    Nosné prostředky, vodítka – seřízení, upevnění, vyrovnání.

  • Mazání a čištění provozních částí

    Mazání v měsíčním období – mazání rozepsaná v mazacím plánu výrobce výtahu do měsíčních období.
    Běžné čištění – běžné čištění výtahu při provádění mazání, čištění prohlubně šachty dle ČSN, které vyplývá z odborné prohlídky.

  • Pravidelná preventivní údržba

    V rámci pravidelné preventivní údržby se provádějí činnosti v termínech a v rozsahu dle přílohy C. ČSN 40027. Pravidelná preventivní údržba slouží k předcházení poruchovosti výtahu a ke snížení pozdějších nákladů na opravu poruch. Při provádění údržby je odborně kontrolován celý výtah, jeho funkce, hlučnost atd. Údržba je jedenkrát za měsíc a obsahuje – pravidelnou kontrolu a seřízení jednotlivých částí výtahu a mazání podle mazacího plánu.

  • Provozní prohlídky

    V rámci provozní prohlídky jsou prováděny 1 x za dva týdny provozní prohlídky v rozsahu čl. 5.6 ČSN 27 4002 a přílohy ČSN 27 4002. Při těchto prohlídkách je prováděna vizuální kontrola výtahu a kontrola funkce výtahu.

  • Vyproštění osob

    Do 60-ti minut od nahlášení. Pohotovost nezahrnuje pohotovostní opravu výtahu ihned po vyproštění.

Cena servisu se pohybuje podle typu výtahu, počtu stanic a stáří výtahu.